הרכב הדו גלגלי הממונע לסוגיו (קטנוע,ווספה,אופנוע) משתפר ומשתכלל כל הזמן,נושאי הבטיחות,המהירות המבוקרת
המחיר האטרקטיבי,שקולי עלות הביטוח וכמובן הטכנולוגיה מובילים את השוק ליותר שיפור.
האופנוע החשמלי,זה לא חדש אך השיפור בשנה האחרונה ביכולת הביצוע, מהירות, טעינה השתכללו מאוד וכיום החברות
מציעות גרסה חשמלית שווה לכל נפש בעלויות,השליטה בענף היא של יצרניות מדינות אירופה (איטליה,גרמניה,צרפת)
אך גם חברות כמו KTM (בג'אג' ההודית) הציעה אופנוע,קל לתפעול ונהיגה ומחיר זול.
חברת הונדה בתאילנד הוציאה דגמים חדשים לשוק,דגם מוצלח במיוחד,קטנוע PCX ואופנועים לכביש CBR250R כאשר
הדגש הוא על ביצועים טובים ומחיר סביר.
ההתפתחות הטכנולוגיות לכיוון קטנוע חשמלי יוצרת דינאמיקה להתרחבות המשתמשים ברכב דו גלגלי,כי עליות התפעול זולות
המהירות אומנם מעט איטית ממנוע בנזין,אך דווקא נושא זה גורם ליותר אנשים להשתמש בקטנוע,כי זה כבר פחות מהיר
ומן הסתם פחות תאונות והכי חשוב,אין יותר פקקים ויותר ויותר נראים על הכביש רכבים דו גלגליים.
נושא תחזוקת הקטנוע גם היא נושא בפני עצמו,יש תקלות פשוטות ותחזוקה מונעת שכל אחד ואחת יכולים לדעת לעשות
ויש תקלות המצריכות בעלי מוסך מקצועיים כדי לתקן את התקלה ואכן בתחום המכונאים לקטנוע אין ממש מכללה שמלמדת
את התחום,עד היום הלימוד נעשה תוך כדי עבודה,אך לאחרונה במכללת נשיא טכנולוגיות,זיהו את הדרישה והקימו מגמה
למכונאי אופנועים,דבר זה יכול לפתור את בעיית כוח אדם מקצועי בתחום וכמובן שיפור בזמן אמת של הידע המקצועי
שניתן ללקוח במוסכי האופנועים.
לא לשכוח קסדה..במוצרים הנלווים לרוכבי הדו גלגלי צריך להצטייד בעוד כמה דברים,כפפות תקניות,מעילי רוח וגשם
מתאימים,ציוד עזרא ראשונה,כלים לתיקוני דרך ותחזוקה,ביטוח מאוד מאוד חשוב עלות ואצל מי מבטחים ולהימנע מביטוחים כפולים על פרמטרים שכבר מבוטחים או באחריות אצל היצרן .
למי שמעוניין ללמוד ולעבוד בתחום,צריך להיות חוש טכני וחשיבה טכנולוגיות,התחום מאוד מעניין ומקצועי,כאמור ניתן לבדוק
אפשרות במכללת נשיא טכנולוגיות ,הלימוד במכללה משולב תיאורטי ומעשי בתוך מוסך,כדי לנסות,תחום מומלץ לעבודה!