השימושים בגרפיקה ממוחשבת בתעשיות השונות באים ליידי ביטוי במגוון היבטים.
גרפיקה ממוחשבת משמשת בתעשיות רבות ושונות. הם משמשים בסרטים, משחקי וידאו ואנימציה תלת מימדית. הם משמשים גם בהנדסה ובאדריכלות.
בתעשיית הקולנוע משתמשים בגרפיקה ממוחשבת ליצירת התמונות שאתה רואה על המסך. לדוגמה, CGI משמש לעתים קרובות ליצירת סצנות עם חיות או אנשים שלא קיימים בחיים האמיתיים.
ניתן להשתמש בגרפיקה ממוחשבת גם כדי להפוך את הרקע של סצנה ליותר ריאליסטי ומפורט ממה שהיה אם היה מצולם במצלמה.
משחקי וידאו משתמשים גם בגרפיקה ממוחשבת כדי ליצור תמונות עבור העולם הווירטואלי שלהם שניתן לראות על מסך טלוויזיה או מחשב.
אנימציה תלת מימדית היא שימוש נוסף בגרפיקה ממוחשבת שבו מחשבים יוצרים תמונות מציורים ומודלים שנוצרו על ידי אנימטורים.
השימוש בגרפיקה ממוחשבת בעולם המודרני גדל בהתמדה. בחלק זה, נבחן את הסוגים השונים של גרפיקה ממוחשבת ולמה הם משמשים.
גרפיקה ממוחשבת היא סוג של תקשורת חזותית המשתמשת בתמונות כדי לייצג אובייקטים או סצנות. ניתן להשתמש בהם בדרכים שונות ויש להם יישומים רבים ושונים.
גרפיקה ממוחשבת משמשת בעיקר כצורה של תקשורת חזותית או ככלי עזר לעיצוב וייצור. הם יכולים לשמש גם ליצירת אנימציות, משחקי וידאו, סרטים ואפילו מציאות מדומה.
גרפיקה ממוחשבת היא סוג של דימויים חזותיים המשתמשים במחשבים כדי ליצור תמונות וסצנות. זה יכול לשמש לכל דבר, החל מסרטים למשחקי וידאו ועד לעיצוב.
מהי תקשורת חזותית
תקשורת חזותית היא כל צורת תקשורת המשתמשת באלמנטים חזותיים בנוסף למילים כדי להעביר מידע.
ניתן להשיג תקשורת חזותית באמצעים שונים: תמונות, גרפים, תרשימים, אינפוגרפיקה ומכשירים נוספים. ויזואליות היא דרך רבת עוצמה לתקשורת ויכולה להפוך מידע מורכב לנגיש יותר.
תקשורת חזותית היא תהליך של שימוש בדימויים חזותיים להעברת מסרים.
תקשורת חזותית היא צורת תקשורת רבת עוצמה. ניתן להשתמש בו בדרכים רבות, כגון להביע את דעתו, רעיונותיו או רגשותיו. חזותיים משמשים לעתים קרובות בקמפיינים פרסומיים ויחסי ציבור מכיוון שהם בלתי נשכחים יותר ממילים בלבד.
ניתן למצוא חזותיים בכל מקום: בטלוויזיה, שלטי חוצות, מגזינים, עיתונים ואפילו באינטרנט. הסוגים הנפוצים ביותר של חזותיים הם תמונות וסרטונים. הם יכולים להיות גם איורים או גרפיקה שנוצרו בעבודת יד או באמצעות תוכנות מחשב כמו פוטושופ או אילוסטרייטור.
ניתן לסווג תקשורת חזותית לארבעה סוגים: ייצוג סמלי (סמלים), ייצוג ציורי (ציור או ציור), ייצוג צילומי (צילום) וייצוג תמונה נע (סרטי קולנוע או וידאו).
במהלך קורס גרפיקה ממוחשבת כל תלמיד ילמד את הבסיס של תקשורת חזותית, כיצד היא באה ליידי ביטוי כחלק בלתי נפרד מהשימושים הרבים של עולם הגרפיקה ועוד.
דימויים חזותיים המשתמשים במחשבים
דימויים חזותיים הם דרך רבת עוצמה לתקשר רעיונות, מושגים או מסרים. תמונות יכולות לשמש כצורת ביטוי, המחשה ואפילו תעמולה.
השימוש בתמונות ממוחשבות (CGI) קיים מאז תחילת שנות ה-70. סרט ה-CGI הראשון נעשה ב-1973 על ידי האנימטור של פיקסאר ג'ון לאסטר בשם "לוקו ג'וניור". בסרט הקצר הזה, Lasseter הנפשה שתי מנורות ושולחן עבודה באמצעות תוכנת CGI.
השימוש העיקרי הראשון ב-CGI בסרטים הוליוודיים היה בסרט "טרון" שיצא לאקרנים בשנת 1982. סרט זה הציג תמונות ויזואליות רבות שנוצרו על ידי מחשב שעזרו ליצור עולם שלם בתוך המחשב שלא נראה כמותו באותה תקופה.
דימויים חזותיים הם חלק מכריע בתהליך השיווק. הוכח ששימוש בוויזואליות בשיווק מוביל לאחוזי מעורבות גבוהים יותר, שיפור בזיכרון והבנה טובה יותר של המוצר או השירות.
השימוש במחשבים ליצירת דימויים חזותיים אינו חדש. ציורים נעשו על מחשבים במשך עשרות שנים ואפילו קודם לכן, כמה אמנים היו יוצרים ציורים באמצעות Etch-A-Sketch.
אולם בשנים האחרונות, ככל שהמחשבים הפכו חזקים וזולים יותר, חל פיצוץ בשימוש בדימויים שנוצרו על ידי מחשב (CGI) בסרטים ובמשחקי וידאו.
השימוש ב-CGI הפך גם נפוץ יותר בקרב מפרסמים שרוצים להשוויץ במוצרים או בשירותים שלהם בצורה מציאותית מבלי לצלם זאת בשידור חי.
ניתן ליצור דימויים חזותיים במגוון שיטות באמצעות מחשבים. שיטה אחת כזו היא באמצעות תוכנת דוגמנות תלת מימדית שלוקחת תמונה דו מימדית וממירה אותה למודל תלת מימדי שניתן לתמרן בכל מספר דרכים (למשל, שינוי ערכת הצבעים או הוספת טקסטורות). שיטה נוספת כוללת צילום צילום קיים ושינויו (למשל, הוספת טקסט או שינוי הרקע).