לא משנה מה חושבים,אבל ברור שלימודים יוצרים רמת חיים,אפשר לראות בפינת הרחוב או השוק חניות מצליחות,
ובעליהן לא סיימו כיתה ח',אך בממוצע העולמי הם אחוז קטן ביותר,רוב רובם של פועלי היצור המשתכרים שכר זעום
הם חסרי השכלה,ואילו רוב רובם של המנהלים שמשתכרים שכר גבוהה במיוחד,הם משכילים-אלו עובדות ואי אפשר
להתווכח איתן.
חשוב לדעת שככול שנבנה לנו בסיס השכלתי יציב כך נוכל להתקדם בחיים,להמשיך לאוניברסיטה וכו'
לכן נושא הבגרות כמה שהוא ניראה אולי מיותר בחלקו,דווקא לא,הוא הבסיס שבעזרתו נוכל להתקדם
ברכישת השכלה גבוהה יותר,אגב גם לקרוא ספרים זה השכלה וזה טוב-העיקר לגרות את המוח ולהיות צמא לפלאי העולם.
כמובן שבנושא הבגרויות צריך מעבר ללימוד גם מעט טכניקה ולדעת מה האפשרויות שמתאימות לנו
לדוגמא:לתעודת בגרות מלאה צריך לגשת למקצוע המתמטיקה ( 3, 4, 5, ) יח' כמובן ש 4-5 יח' חומר קשה וצריך יכולות
ריאליות כדי להתמודד בצורה ראויה,אם כן בייעוץ ובהחלטה לפני שלומדים צריך לדעת שלמי שאין יכולות ריאליות,
מוטב שייגש למתמטיקה 3 יח' שהוא באמת חומר קל ושווה לכל נפש.
כיום הבחינות במתמטיקה יותר ממוקדת ופחות נכנסים שינויים במיקוד,המגמה ללכת על מיקוד קבוע והאמת,
זה יותר נכון,כי המתמטיקה,אותה מתמטיקה ולכן עדיף להקל או יותר נכון לעשות סדר נכון,כדי לעודד את הנבחנים.
בענף ישנם לא מעט חומרי לימוד וספרים,אך הדבר החשוב הוא ההסבר,הדרך והגישה ללמד וללמוד מתמטיקה.
חבל שדווקא בעשור האחרון מדינת ישראל משתרכת מאחור בדרוג העולמי וזה בעצם העניין,צריך לחזור לערכים
לחינוך להבין את המשמעות של הלימודים ועד כמה הם יכולים להיות מעניינים ומועילים.
במשרד החינוך עושים רפורמות נוגעים בבעיה אך משתהים בביצוע הפתרון מסיבות פוליטיות.
צריך פחות מינהלה שמנה ויותר מורים שאוהבים ויודעים ללמד ולרתק,כי למען האמת בבית ספר יסודי או תיכון
רוב התלמידים לא אוהבים ללמוד ולא מודעים ויודעם מה ערכם של הלימודים אז צריך לדעת יותר לרתק אותם
אפילו על חשבון הידע המקצועי של המורה-העיקר שיהיו עם אוזן קשבת ואז החומר ייטמע והתלמידים יצאו נשכרים.
חבל שמשרד החינוך לא מתאמץ ופותר את הבעיה מהשורש ורק שם פלסטרים-נקווה שבעלי ההחלטות יתעשתו
ויכוונו את מערכת החינוך יותר בצורה חכמה ויצירתית,
דווקא במגזר הפרטי המכללות שלא מתוקצבות עושות חייל,מכללת נשיא טכנולוגיות-בגרות בקלות קיימת 23 שנים
ומלמדת על פי הדרך הזאת ומצליחה-חומר למחשבה.